Hvorfor nyttegjøre seg av søkemotoroptimalisering

av Stian Karlsen

Bilde av forfatter
Hvorfor nyttegjøre seg av søkemotoroptimalisering

Gjennom søkemotoroptimalisering er det mulig å både få kunder til å komme til deg, samt skape oppmerksomhet rundt ditt merke, det du selger og dine tjenester. Jo mer som kan gjøres på denne fronten, jo mindre tid behøver du å bruke på aktivt og oppsøke kunder.

Med det rette verktøyet kan du gjøre størsteparten av denne jobben selv. Vi gir deg både verktøyet og opplæringen.

På verdensbases ligger mottar Google 5,922,000,000 (kilde) per dag noe som betyr at søkemotorene er en av de største beslutningkanalene for kjøp av produkter og tjenester. For å si det forsiktig, er potensialet her stort - særlig for bedrifter!

Antall søk per dag hos Google ligger på 5,922,000,000.

Når folk lurer på noe, vender de ofte oppmerksomheten mot Google (eller lignende).

Lurer man på oljeskift søker man etter “hvordan skifte olje på bilen?”. Driver du et bilverksted er det kjekt dersom din bedrift er blant de høyest rangerende resultatene kunden får se.

Avhengig av hva du er ute etter kan resultatet hos deg lese “slik skifter du olje på bilen steg for steg” e.l. Her skaffer du kanskje ikke en kunde på direkten, men du skaper goodwill. Ønsker du at kunden skal komme til deg for å få jobben gjort vil et mer passende treff være “bestill oljeskift her”.

Hvor lang tid hadde du brukt før du klikket deg inn på resultatet for å lese mer? Resultatet er klart, tydelig og forteller brukeren nøyaktig hva hun kan forvente.

Eksempelet illustrerer hvordan søkemotoroptimalisering kan tiltrekke potensielle “leads (kunder)”.

Lik det eller ei, vi lever i en verden dominert av Internett og tekniske duppeditter, og det er ingen tvil om at folk nyttegjør seg av disse for å finne det de leter etter.

Du kan sitte på all kunnskap i verden, men dersom ingen vet at du eksisterer spiller det liten rolle hvor mye du kan.

Nyttegjør deg av Internett. Det er verdt det!